Majorka, dzień ósmy - Formentor

Po 11 pojechaliśmy na zachód, na Cap Formentor. Zatrzymaliśmy się przy małym punkcie widokowym.

Później dojechaliśmy na sam czubek Formentor, aż do latarni. Tłumy ludzi tam stało, siedziało. Jadąc na szczyt mijaliśmy wiele grup rowerzystów. Ale przy latarni zabrała pierwsza jaką widzieliśmy na Majorce grupa motocyklistów. Jedyne zmotoryzowane jednoślady jakie widywaliśmy wcześniej to były skutery.

Zjechaliśmy z powrotem na południe i zatrzymaliśmy się na skrytej między skałami plaży, Cala Figuera. Zostawiliśmy samochód na parkingu i poszliśmy stromą górską scieżką do plaży. Posiedzilismy chwilkę.

Podczas gdy zwykle na plażach znaleźć można jedynie owalne kamienie, niespoykanie dużą część stanowiły tutaj kamienie podłużne, obłe. Nazbierałem kilka do kolekcji. Ruszyliśmy z powrotem. Zatrzymalismy się po drodze przy głównej grupie wijącego się skupiska punktów widokowych, Mirador de Mal Pos.

Kupiliśmy sobie lody. Przeszlismy się i ruszylismy dalej. Dojechaliśmy do Port de Pollenca. Zaszlismy na placyk i w Casa Vila zjedlismy obiadek. Na szczęście zdążyliśmy przed 16. Między 16 a 19 większość restauracji ma przerwę. Wrócilismy do naszego studia. Zostawiliśmy Mikiego i przeszliśmy się z Martą na plażę. Okazała się całkiem spora i ładna, nie jak okolica, upstrzona tanimi sklepikami dla turystów. Wielu przestrzegało nas przed odwiedziem Magaluf, gdzie zbierają się wszyscy angielscy turyści, gdzie huczy tania impreza, plastik i wiocha. To miejsce najbardziej z odwiedzanych miasteczek skojarzyło mi się z opisami Magaluf, dlatego ucieszyła na zwyczajnie ładna plaża.

środa, 17 maja 2017, czokczok

• Majorka, dzień piętnasty - Palma

Wyszliśmy po 11. Piechotą poszliśmy do zamku Castell de Bellver . Wspieliśmy się na mury. Potem poszliśmy na kawę. Wspinaczka z dojściem zajęła nam godzinę. Zej

• Majorka, dzień czternasty - Palma

Po śniadaniuspokowaliśmy się i juz o 10 30 ruszylismy z powrotem do Palmy . Na początek, zajechaliśmy odwiedzić Fundacio Pilar i Joan Miro . Dom gdzie tworzył M

• Majorka, dzień trzynasty

Po śniadaniu chcieliśmy się przyjrzeć ParcNatural de Mondrago , ale okazało się to nieokazałym parkiem, wręcz średnim zarośniętym obszarem.Pojechaliśmy dalej, d