Majorka, dzień siódmy - z Soller do Alcudia

Opuściliśmy Soller. Przejechaliśmy tuż koło opactwa Lluc, ale oparliśmy się jego urokowi; nie przyciągnęły nas ani tłumy sędziwych turystów, ani tłumy cyklisów. Zatrzymaliśmy się za to jadąc dalej na północ, w miejscowości Pollenca. Poszliśmy na kawkę. Przeszliśmy się po miasteczku.

Wspięliśmy się po 365 schodach, po Calvari Staircad, aż do kapliczki. To jedno z lepszych pomysłów tradycji katolickich, tworzyć strome wejścia w celu umęczenia ciała i jego zwycięstwa nad duchem, w sam raz dla tych co lubią wspinaczki. Zawsze to atrakcja po spacerach po li tylko uliczkach.

Zeszliśmy z powrotem. Wyjechaliśmy.

Dojechaliśmy do Port d’Alcudia przed 3pm. Trochę pokluczyliśmy szukając naszego aprtamentu.  Okazał się ono tylko studiem z aneksem kuchennym w sypiącym się, starym wieżowcu. By odzyskać morale, zebraliśmy się po 16 i pochaliśmy do miasta Alcudia, odwiedzić stare miasto.

Spacerowaliśmy po uliczkach szukając restauracji, ale wszystkie były albo jeszcze zamknięte, albo za drogie. W końcu, po 18, usiedliśmy w jednej, tuż pod murami miasta, Cervecerria Santa AnnaZamówiliśmy sześć tapasów. Było drogo, ale było też wyśmienicie. Wypiłem sobie pierwsze craft beer na Majorce.

niedziela, 14 maja 2017, czokczok

• Majorka, dzień piąty - 5 kwietnia

Po 11wyjechaliśmy na wycieczkę. Wspinając się krętą drogą dojechaliśmy najpierw nad Embassament do Cuber , a potem toGorg Blau . Wzdłuż pierwszegowiele osób węd

• Majorka, z Bendinat do Soller - 4 kwietnia

OpuściliśmyBendinat przed 11. Pojechalismy górzystą stroną wyspy (mając do wyboru przejazdmniej oszałamiającą autostradą). Po 11 dojechaliśmy do punktu widokowe

• Majorka, dzień trzeci - 3 kwietnia

Przed południem pojechaliśmy do Palmy .Przeszliśmy się Av de Jeaume III, Passeig del Barn. Zwiedziliśmy Katedrę .Olbrzymia. W niej dziwnedzieło po prawej stroni