Majorka, dzień trzeci - 3 kwietnia

Przed południem pojechaliśmy do Palmy. Przeszliśmy się Av de Jeaume III, Passeig del Barn.

Zwiedziliśmy Katedrę. Olbrzymia.

W niej dziwne dzieło po prawej stronie ołtarza, tworzona przez 5 lat instalacja Miquel Barceló. Zdecydowała jego popularności, ale odbiór bywa mieszany.

Ołtarz jest przyozdobiony dziełem Gaudiego, opartym na jego projekcie, ale nie wykończonym przez niego.

Przeszlismy się później po mieście, napotykając ciekawe murale, arytsty SOMA

oraz innych, ciekawych również

zaliczyliśmy prawdopodobnie sławną ciastkarnię Ca Na Cati. Wróciliśmy na parking i pojechaliśmy do Portals Vells, miejscu skąd prawdopodobnie wydobywali kamienne bloki do budowy katedry w Palmie. Dotarliśmy tam po 14. Wypiliśmy kawkę w jedynej otwartej w okolicy restauracji, ale raczej nie grzeszącej znamienitością Es Repos. Przeszedłem się po jaskiniach, Cova de la Mare de Deu, skąd wydobywali kamienne bloki. Znajduje się tam wykuta w skale kapliczka, starsza od  Katedry w Palmie. Przestrzenie są oszałamiające.

Przeszliśmy się z Playa de Mango na na wschód położoną Playa del Mango. Zapomniałem, że jest do plaża nudystów i w istocie kilkoro z tego prawa korzystało. Zawróciliśmy do Palmy po 16. Znowu postanowiłem kluczyć po małych, ciasnych uliczkach, by niepodziewanie napotkać murale. Tak oto poznaliśmy dzieła Joan Aquilo

ponownie, twory SOMA

oraz innych, pomniejszych, ale równie ciekawych twórców

Wygłodzeni wylądawliśmy w Carrer d’Orfila przy małej restauracyjce. Sznycel, pierożki, burger i sałatka. Potem wrócilismy przez Supermercado do naszego pokoju.

środa, 10 maja 2017, czokczok

• Majorka, dzień piętnasty - Palma

Wyszliśmy po 11. Piechotą poszliśmy do zamku Castell de Bellver . Wspieliśmy się na mury. Potem poszliśmy na kawę. Wspinaczka z dojściem zajęła nam godzinę. Zej

• Majorka, dzień czternasty - Palma

Po śniadaniuspokowaliśmy się i juz o 10 30 ruszylismy z powrotem do Palmy . Na początek, zajechaliśmy odwiedzić Fundacio Pilar i Joan Miro . Dom gdzie tworzył M

• Majorka, dzień trzynasty

Po śniadaniu chcieliśmy się przyjrzeć ParcNatural de Mondrago , ale okazało się to nieokazałym parkiem, wręcz średnim zarośniętym obszarem.Pojechaliśmy dalej, d