Kategorie: Wszystkie | Dawno przeczytane | Film | Notki | Składanki | Wycieczki
sobota, 22 czerwca 2013
Dawna przebieżka po Bristolu

Na przestrzeni marca i kwietnia wizytowałem miasto Bristol i spacerując po nim wieczorami nabierałem tyle zdjęć, że urodził mi się pomysł by połączyć te kilka wycieczek, godzinnych przechadzek, w jedną wędrówkę, plątanine po ulicach miasta. Oto więc i start wycieczki, Bristol Temple Meads Rail Station. Z niej idziemy to, aż do głównej  ulicy Temple Gate.

Skręcamy w prawo i na rozwidleniu przy rondzie, skręcamy w lewo ulicą Redcliffe Way.

Po drugiej (prawej) stonie ulicy znajduje się dom poety Thomas'a Chatterton'a, z pozostawioną frontową ścianą oryginalnego domu rodzinnego.

Idąc dalej skręcamy w lewo, okrążając kościół St Mary Redcliffe ulicą Pump Lane i Colston Parade.

i dalej do ulicy Redcliffe Hil. Skręcamy w lewo, potem pierwszą w prawo do ulicy Guinea Street. Przechodzimy przez mostek.

Idziemy dalej prosto i skręcamy w lewo do ulicy Wapping Road, i tuż przed mostem skręcamy w prawo i idziemy wzdłuż rzeki Avon. Przy drugim brzegu rzeki, na zacumowanym statku Thekla namalowane jest znane gaffiti Banksy'ego The Grim Creeper.

Skręcamy w prawo, przechodzimy z powrotem przez mostek, skręcamy w lewo i dziemy wzdłuż brzegu rzeki aż do mostu Refcliffe Bridge. Z niego, możemy obserwować takie właśnie widoki.

Przechodzimy przez most i dziemy w lewo ulicą The Grove street. Potem skręcamy w lewo ulicą Prince Street, i nie przekraczając przez most idziemy w prawo nabrzeżem rzeki.

Dochodzimy do innego mostku Pero's, przechodzimy na drugą stronę. Idziemy dalej prosto do placu Anchor, mijamy Bristol Aquarium, idziemy dalej przez plac Millenium Square, koło Ibis Brisol Centre. Na placu Millenium znajdue się kilka rzeźb, na przykład jedna przedstawiająca aktora Cary'ego Grant'a (urodzonego w Bristolu) oraz rzeźba dwóch piesków w kałuży, Bill and Bob.

Za placem Millenium skręcamy w prawo, przekraczamy ulice Anchor Road, idziemy potem dalej idziemy ulicą Collage Square mijając Bristol Cathedral i idziemy dalej przez park College Green.

Dochodzimy ponownie do ulicy Park Street i skręcamy w lewo. I potem znowu w lewo, ulicą St George Road. Nie omijamy bynajmniej rzeźby hadlarza końmi znajdującej się na podwórzu Brunel House. Dziemy dalej prosto, a porem na rozwidleniu w prawo ulicą Brandon Steep, by potem przejść do ulicy Queen’s Parade.

Skręcamy z ulicy w prawo do parku i idziemy na samą jego górę Brandon Hill, aż na wieżę Cabot Tower i wspinamy się aż na jej szczyt. Przy dobrej pogodzie podziwiamy piękne widoki.

Schodzimy ze wzgórza z powrotem na ulicę Queen’s Parade.

Przekraczamy ją potem dalej przechodzimy przez ulicę St George’s Road, aż do ulicy Anchor Road. Na niej skręcamy w prawo, idziemy ulicą Cannons Way, w dół aż do rzeki Avon. Skręcamy w lewo i idziemy nabrzeżem mijając Llods TSB,

później dalej mijamy wielki amfiteatr.

Znowu dochodzimy do mostku Pero’s, przekraczamy go i skręcamy w lewo.

Przechodzimy poprzez Centre Promenade.

Skręcamy w lewo do ulicy College Green, by znowu znaleźć się na ulicy Park Street, ale tym razem wspinamy nią aż na górę. W połowie drogi, tuż ponad ulicą Frog Lane, znajduje się po prawej stronie kolejny sławny mural Banksy'ego Hanging Man.

Wspinając się ulicą dochodzimy aż do City Museum oraz Art Gallery. Skręcamy w prawo ulicą Park Row.

Idąc nią dalej na rozwidleniu skręcamy w prawo ulicą Lower Park Row, przechodzimy przez ulice Colston Street i dochodzimy do szczytu schodów, do ulicy zwanej Christmas Steps.

Schodzimy nimi aż do ulicy Rupert Street. Idziemy w prawo, a potem przekraczamy nią by kroczyć dalej ulicą Small Street. Z niej skręcamy od razu w prawo, by wejść w tunel, będący jednocześnie bardzo wąską, jednokierunkową ulicą Leonard Lane (ze znajdującej się na niej Centrespace Gallery).

Wychodzimy z tunelu na ulicę Corn Street, przekraczamy nią by iść dalej ulicą St Nicholas Street, aż do ulicy High Street. Zaraz przed mostem skręcamy w prawow ulicę Baldwin Street, i potem jeszcze raz w praco ulicą St Stephens Street. Z niej dochodzimy znowu do ulicy Rupert Street i skręcamy w prawo, mijając vis-à-vis wyjście z Christmas Stairs, i zaraz potem kolejną rzeźbę, The Cloaked Horseman.

Skręcamy z niej w prawo ulicą Christmas Street i potem skręcamy w lewo ulicą Quay Street, i dalej ulicą Nelson Street przechodzimy przez otwartą galerię murali z takimi dziełami jak: Dog by Aryz.

Skręcamy w prawo ulicą Fairfax Street, dalej w prawo ulicą Pithay, i jeszcze raz w prawo idziemy ulicą Wine Street, która przechodzi w uicę High Street. Dochodzimy do mostu Bristol Bridge i go przekraczamy.

Idziemy dalej ulicą Victoria Street.

Idziemy nią jakiś czas i skręcamy w lewo, w ulicę Church Lane, by przejść koło Temple Church i przez Temple Gardens.

Wychodzimy na ulicę Temple Back street i skręcamy w prawo idą obok straży pożarnej Avon Fire and Rescue.

Skręcamy w prawo w ulicę Passage Street i idąc nią przechodzimy przez most.

Skręcamy w lewo w ulicę Queen Street i dochodzimy do parku Castle Park przechodząc przez niego.

Dochodzimy i przekraczmy ulicę Broad Weir, przechodzimy przez centrum handlowe The Galleries, dochodzimy do ulicy The Horsefair i skręcamy w lewo. Idą dalej, tuż na początku budynku sklepu Primark przechodzimy sekretnym przejściem, schodzami na górą, obchodząc z tyłu budynek i wychodząc na ulicę Union Street.

Idziemy nią w lewo i dochodzimy ponownie do ulicy Rupert Street. Pozostajemy po prawej jej stronie, po to by przejść na drugą stronę ulicy starym i brzydkim mostkiem dla pieszych. Wspinamy się do niego po schodach i mijamy na początku i podziwiamy bardzo długiego kuraka stworzonego przez Andy'ego Council'a.

Przechodząc mostkiem idziemy dalej i dochodzimy ponownie do ulicy Nelson Street i pięknej jej galerii murali, z  the best gallery ever, na przykład z dziełem ROA - Fox.

Idziemy dalej ulicą Quay Street i przekraczamy Saint Augustine’s Parade.

Skręcamy w prawo dochodząc do Colson Hall, dalej ulicą Pipe Lane, potem w lewo ulicą Trenchard Street, dalej przez Frogmore Street, mijając gospodę Hatchet Inn. Skręcamy w lewo w ulicę Denmark Street i mijamy Hippodrome.

Wracamy ponownie na ulicę Augustine’s Parade. Dziemy prawą stroną kanału, przekraczamy go prawa na lewo mostkiem Pero’s Bridge i dziemy dalej przed siebie na skwer Queens Square. Przechodzą przez niego prawoskrętnie dochodzimy skręcamy w lewo do ulicy King Street.

Skręcamy w prawo, potew w lewo, i raz jeszcze w prawo dochodzimy do rzeki. Idziemy w prawo wzdłuż rzeki dochodząc ponownie do mostu Redcliffe Bridge.

wtorek, 04 czerwca 2013
The Old Man of Coniston

Dnia 25 maja wyruszyliśmy z miasteczka Coniston (na wysokości około 100m npm). Pogoda była iście malownicza, niesamowicie bezchmurna.

Idąc dróżką, lekko pod górkę, nieświadomi jakie strome zbocza na nas czekają, podziwialiśmy przyrody uroki,

minęliśmy schronisko yha (następnym razem tam będziemy spać),

idąc przez okolice dawnej kopalni, mijając zalane tunele, po górę i wzdłuż rozpędzonego strumienia, malutkiego wodospadu,

doszliśmy do Levers Water, sztucznego zbiornika.

Dalej

i dalej sie wspinając, nie upadając na duchu,

dotarliśmy do pierwszego szczytu, Swirl How, na wysokości 802m.

Od tego momentu mieliśmy iść tylko granią, trochę w dół trochę w górę. Przemierzając cudowny płaskowyż,

podziwialiśmy widoki, jak z lotu ptaka,

aż w końcu osiągneliśmy, szczyt The Old Man, 803m, idąc już tylko z rozpędu, wycieńczeni tą pierwszą tegoroczną wspinaczką.

Zeszliśmy mijając kopalniane wyrobisko, wzdłuż tego samego strumienia, Church Beck, dotarliśmy do miejsca rozpoczęcia naszej wędrówki.